Friday, July 13, 2018

The Hateful Eight- Kisah 8 Jahanam (2015)

(Separuh spoiler)



Cerita 3 jam, dan setiap detik tak sia sia. Muzik best, pemadangan cantik, setiap watak menjadi, doalog kelakar dan deep, kisah semakin lama semakin saspen, bila tiba aksi memang ganas giler, dan semualah yang best best.

8 jahanam dalam filem ini adalah:

1. Si Kulit Hitam pemburu upahan- Pemburu yang akan bunuh orang jahat, tak tangkap hidup hidup, lebih best beliau ada surat peribadi yang di tulis oleh Abraham Lincoln.

2. Si Penggantung yang tangkap penjahat hidup hidup untuk di gantung. Sanggup bersusah payah bawa penjenayah ke tali gantung, kerana nak bawak penjahat hidup hiduplah segala masalah dalam cerita ini bermula.

3. Si Banduan wanita yang pandai main gitar. Hujung cerita baru tahu siapa dia.

4. Si Polis yang belum di sahkan jawatan sebab tak ada bukti. Watak kelakar.

5. Si misteri, Orang Mexico yang di benci.

6. Si penyamar yang di kenali sebagai "The Little Man"

7. Si penumbuk lembu yang macho

8. Si Tua yang diam ada makna.

Alkisahnya, Si Penggantung sedang naik kereta kuda bersama Si banduan untuk di bawa ke tali gantung, di jalanan Si Kulit Hitam pemburu upahan dan Si Polis yang belum di sahkan jawatan mintak tumpang.

Oleh sebab Ribut salji mereka berteduh di sebuah rumah rehat, di sana kelihatan Si penyamar dan Si tua sedang bermain catur, di hujung sudut ada Si penumbuk lembu yang sedang makan kacang. Di dapur pulak ada Si misteri buat sup dan kopi.

Dalam cuaca ribut, mereka berehat dan minum kopi, berborak, buat lawak, sehinggalah berlaku pergaduhan yang melibatkan ke semua watak.

Rupanya Si jahanam yang ke lapan bukan orang tua tu, ada sekor lagi sedang menyorok, kena tunggu sampai habis cerita.

Terbaik dari ladang! Syabas Quantin Tarantino!

10/10!


Komen FB

No comments:

Post a Comment